Met de AAPI PLAY-module voor jouw OTH-status, heb je nu meteen een overzicht van je Bruto-Netto berekeningen.
Gewoon even kijken onder 'Effectieve prestaties'. En als je deze opent, kan je daar ook het maximaal aantal uren invullen.
Zodra je het maximaal aantal uren hebt ingevuld, kan je makkelijk opvolgen hoeveel bruto/netto overuren je werknemer heeft gepresteerd. Het staat allemaal in het overzicht, zodat je altijd op de hoogte bent van de situatie.
Voorbeeld totaal: De bovenste waarde is 3, wat betekent dat de werknemer al 3 bruto/netto uren heeft gepresteerd en nog 357 uren kan presteren.
Wil je zien hoe dit werkt?
⚠ Belangrijk om te weten:
Om ervoor te zorgen dat de tellers correct werken, is het essentieel om volledige werkweken te voltooien in AAPI PLAY. Dit betekent dat als de payrollmaand niet op een zondag eindigt, maar bijvoorbeeld op een vrijdag, je ervoor moet zorgen dat je ook de prestaties voor de rest van de week goedkeurt.
Zo zorg je ervoor dat alle werkuren voor de betreffende salarisperiode volledig en nauwkeurig worden geregistreerd, wat essentieel is voor een correcte verwerking van de payroll en voor het juist functioneren van de tellers zoals Bruto/Netto in de AVATAR van de werknemer.
Controle van icoontjes:
Elke week op zondag moeten alle icoontjes blauw zijn. Controleer zorgvuldig of alle uren voor die week zijn geregistreerd en gecontroleerd en dat er geen ontbrekende prestaties zijn.
Wat als icoon rood kleurt?
Als op zondag het icoon nog steeds rood is, betekent dit dat niet alle prestaties voor die week correct zijn geregistreerd of gecontroleerd. Ga alle prestaties van die week grondig na en zorg ervoor dat alle uren correct zijn geregistreerd en gevalideerd. Pas indien nodig de gegevens aan om ervoor te zorgen dat het icoon tegen het einde van de dag blauw wordt.
Wat als icoon blauw kleurt?
Op zondag staat het icoon blauw, wat aangeeft dat alle prestaties van deze week correct zijn ingevoerd en gevalideerd.
Wanneer je prestaties zijn verstuurd, worden de slotjes geactiveerd.
Als je prestaties zijn doorgestuurd naar je sociaal secretariaat, worden deze vergrendeld en kan je geen aanpassingen meer doorvoeren. Als er toch correcties nodig zijn, moet dit via SUPPORT worden aangevraagd om het slotje voor de betreffende werknemer te laten openen, zodat de nodige aanpassingen kunnen worden doorgevoerd.
Het is belangrijk dat de slotjes elke maand worden vergrendeld om de correcte werking van de tellers en rapportages te waarborgen.
Zijn je prestaties niet vergrendeld? Bekijk dan deze video om te zien hoe je dit kunt doen.